Positiivisia tapahtumia
-

Miksi tapahtumamarkkinointia tehdään?

Tapahtuma on maailman vanhin ja yleisimmin käytetty markkinointiväline – ja kiistatta tehokkain. Torikokouksia on pidetty kautta maailman sivun ja aina ihmisten kohdatessa on tehty kauppaa ja kerrottu uusista tuulista. Maailma muuttuu hurjaa vauhtia, mutta edelleen kohtaaminen lyö tehokkuudessaan laudalta kaikki muut mediat. Kaikki läpikäymämme tutkimukset ja kyselyt tuovat esiin kiistatta faktan, että tapahtumamarkkinoinnilla ei ole koskaan ollut niin suurta roolia markkinoinnissa kuin tänään.

Q&A:Tutkimusten perusteella suurimmat syyt tehdä tapahtumamarkkinointia ovat:
(What is your primary reason for running events?)

Tapahtumamarkkinoinnilla vahvistat yrityksesi imagoa ja brändiä ja tärkeitä asiakassuhteita ennalta suunnitellulla tavalla! Ammattimaisen tapahtumajärjestäjän avulla suunniteltu ja onnistunut tapahtuma jättää muistijäljen, joka ei unohdu ja palvelee siten yrityksesi markkinointia myös pitkäjänteisesti. Tapahtuma on tehokas tapa vaikuttaa. Tapahtuman teho perustuu kokonaisvaltaiseen kävijäkokemukseen. Mitä syvemmän kokemuksen tapahtuma tarjoaa, sitä varmemmin pysyvä muistijälki jää. Toisaalta kävijäkokemus, ”Wau”, voi syntyä myös aivan yksittäisestä asiasta tapahtumassa.

Meillä tapahtumasuunnittelussa käytetään lähestulkoon aina 4E-mallia. Toisissa tapahtumissa 4E-mallia käytetään enemmän ja toisissa vähemmän riippuen tapahtuman luonteesta ja tarkoituksesta.

4E-malli lyhyesti (B. Joseph Pine, James H. Gilmore, The Experience Economy):

 

Mikäli yritystäsi kiinnostaa alkaa tehdä kannattavaa tapahtumamarkkinointia ja löytää kumppani sen toteuttamiseen, kannattaa olla yhteydessä.

Heräsikö kysymyksiä?

Ota yhteyttä ja mietitetään miten saadaan teidän markkinointi ja tapahtumamarkkinointi tuottamaan enemmän positiivisia tuloksia